نمايندگان سياسى جمهورى اسلامى ايران در جهان
بايد تيزتر از شمشير، نرمتر از حرير و سختتر از سنگ و پولاد باشند. عرصه
سياست خارجى ميدان نرمشهاى قهرمانانه است، اما نرمشى كه در برابر دشمن تيز
باشد. بنا بر اين ديپلماتهاى ما بايد در مواضع اصولى خود مستحكم بايستند و
استقامت و پايمردى حضرت امام خمينى (رض) را الگوى خود قرار دهند.۱۳۷۵/۰۵/۱۷
هيچ كس در چشم اين دشمنان منفورتر از چهرهى
درخشان و آفتاب فروزان امام بزرگوار ما نبود؛ برايش احترام قائل بودند،
امّا از ته دل دشمنش بودند؛ بهخاطر اينكه ايستاده بود، بهخاطر اينكه امام
با دو خصوصيّت بىنظير «بصيرت كامل» و «قاطعيّت تمام» - هم خوب ميديد و
درست ميفهميد، هم قاطع مىايستاد - سدّى بود در مقابل پيشرفت اينها و در
مقابل ناخن زدن و نيش زدن و ضربه زدن اينها؛ لذا با او دشمن بودند. البتّه
عرض كرديم برايش احترام هم قائل بودند، ميفهميدند عظمت او را، امّا هرچه
عظيمتر، از چشم آنها مبغوضتر؛ امروز هم همينجور است؛ هر كسى كه در
پايبندى به اين ارزش اصولى و اصلى، يعنى ارزشى كه هويّت سياسى انقلاب را
معيّن ميكند - لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون - پايبندتر باشد و بفهمد كه
فهرست مشكلات توليدشده و ايجادشدهى دشمنان عليه نظام اسلامى در اين
چهارچوب ميگنجد - هركسى با يك چنين بينشى و با ايستادگى در اين راه باشد -
همانقدر براى آنها مبغوض است. البتّه عالَم ديپلماسى، عالَم لبخند زدن
است؛ لبخند هم ميزنند، مذاكره هم ميكنند، درخواست مذاكره هم ميكنند، خودشان
هم ميگويند. به يكى از اين سياستمداران غربى چند روز پيش از اين گفته
بودند شما كه ميخواهيد مذاكره بكنيد با ايران، خب دشمن است ايران؛ گفته بود
خب، آدم با دشمن مذاكره ميكند ديگر! يعنى اقرار به دشمنى با ايران؛ صريح
ميگويند. علت دشمنى اشخاص نيستند، علت دشمنى اين حقيقت و اين هويّت است.
همهى آنچه كه ميگويند در اين چهارچوب بايد تفسير و تحليل بشود، در اين
چهارچوب بايد فهميده بشود.ما مخالف با حركتهاى صحيح و منطقى ديپلماسى هم نيستيم؛ چه در عالم ديپلماسى ، چه در عالم سياستهاى داخلى. بنده معتقد به همان چيزى هستم كه سالها پيش اسمگذارى شد «نرمش قهرمانانه»؛ نرمش در يك جاهايى بسيار لازم است، بسيار خوب است؛ عيبى ندارد، اما اين كشتىگيرى كه دارد با حريف خودش كشتى ميگيرد و يك جاهايى به دليل فنّى نرمشى نشان ميدهد، فراموش نكند كه طرفش كيست؛ فراموش نكند كه مشغول چه كارى است؛ اين شرط اصلى است؛ بفهمند كه دارند چهكار ميكنند، بدانند كه با چه كسى مواجهند، با چه كسى طرفند، آماج حملهى طرف آنها كجاى مسئله است؛ اين را توجّه داشته باشند.۱۳۹۲/۰۶/۲۶
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر