۱۳۹۲ شهریور ۲۵, دوشنبه

اسناد اوج گیری شارلاتیزم مطبوعاتی ......

(با دقت و تا آخر بخوانید تا گمراه نشید)
رسانه ای ها اصطلاحی دارند به اسم " غش رسانه ای" یعنی با تیتر و گزیده نویسی و بریدن صحبت ها در صفحه اول مفهوم مورد نظرت رو به مخاطب القا کنی حال اینکه اصل مطلب رو شاید تو صفحات میانی به طور کامل آورده باشی که متهم به تقطیع نشی ....

این روزهای رسانه های معتدل از این ماجراها پر است اما امروز که تیتر ها رو دم کیوسک محل میخوندم و دیگه اوج غش رسانه ای رو میدیدم ترجیح دادم از دو روزنامه جهت آگاه سازی یک نمونه رو باز کنم ....(بقیه روزنامه های معتدل هم به دلیل زنجیره ای بودن از تیتر های مشابه استفاده کردند)

1. شما به مطلب افشاگری سردار توجه کنید و جملات زیرش رو بخونید و حالا اصل مطلب که ک جمله اضافه تر داره رو باهاش مقایسه کنید ....

اصل مطلب:مسئولان قبلی عنوان کردند که تا شش ماه مشکلی درباره وضعیت ذخایر موادغذایی نداریم اما گزارش ما نشان داد که برخی اقلام تنها 15 روز و برخی برای دو ماه ذخیره شده‌اند و حتی برخی مواد و اقلام در گمرک در کشتی روی آبها مانده و وارد کننده با توجه به نوسانات بازار ترجیح می‌دهد این کالاها را وارد نکند که این مسئله اطلاع‌رسانی شد و مسئولان قبل از آن که دولت را تحویل بگیرند برای رفع موانع چاره‌ای اندیشیدند.

(آنچه در روزنامه اومده میگه دولت قبلی دروغ میگفته و الان ذخایر 15 روزه داریم ، حرف سردار میگه که ذخایر 15 روزه بود و دولت قبل چاره اندیشی کرد و الان ذخایر حالت طبیعی دارند)

2.به تیتر بررسی رفع فیلتر فیس بوک با حضور روحانی در روزنامه رو مقایسه کنید با اصل حرف سردار ...

اصل حرف: کمیسیون های ویژه ای در شورای عالی فضای مجازی وجود دارند که به این موضوع رسیدگی می‌کنند، البته از همه اظهارنظرها تاکنون این گونه برداشت می شود که تغییر نظری در مورد رفع فیلتر فیس بوک نداریم. متاسفانه برخی از دستگاهها از فیس بوک به عنوان ارتباط با مخاطب بیرونی استفاده می کنند که این تنها یک توجیه است و مجوز قانونی در این رابطه وجود ندارد.
البته ممکن است در جلسه اول شورای عالی فضای مجازی که با حضور روحانی برگزار می شود، این موضوع طرح و بررسی شود، اما تاکنون مقررات تغییر نکرده است و ما از برخی وزرا و مقامات انتظار داریم همانند مردم رفتار کنند.

...............................................................................................
در بخش دوم تیتر نامه اوباما به روحانی که تیتر تقریبا متحد روزنامه های معتدل بود و کلی با ذوق منتشر شد اما !!!
در عموم تیتر ها عکس ناراحت و شکست خورده اوباما و یا چهره پیروزمندانه روحانی تصویر شد تا اینگونه القا شود این نامه نگاری از موضع ضعف آمریکا و برای تعامل و پذیرفتن دیدگاه ایران بوده ولی اگر به جملات دیشب اوباما دقت کنید متوجه میشوید دقیقا عکس این تحلیل است و لهن تهدید آمیز و تهدید ایران به جنگ و خط و نشان کشیدن های پی در پی نشان دهنده موضع قدرت بودن آمریکا در نامه نگاری و موضع ضعف بودن ماست و پیام نامه ها را پذیرش خواست آمریکا یا جنگ نشان میدهد ....

حرف های اوباما:
دولتمردان اران متوجه شده اند که برای آمریکا موضوع هسته ای ایران بسیار بزرگتر(از نظر تبعات) از بکارگیری سلاح شیمیایی وسط سوریه است.
من فکر میکنم ایران فهمیده است که مساله هسته ای و تهدید ایران هسته ای برای اسرائیل خطر بسیار نزدیکتری به منافع بنیادی ماست.
ایران نباید به این نتیجه برسد که چون آمریکا تا بحال دخالت نظامی نکرده به این معناست که آمریکا به ایران حمله نمیکند ....
بدلیل تحریم های شدیدی که اعمال کرده ایم و به دلیل اتحاد جامعه جهانی برای جلوگیری از مسابقه هسته ای در منطقه ایران باید متوجه این نکات شده باشد که راه حل دیپلماتیک برای حل مسئله هسته ای وجود دارد ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر