۱۳۹۲ شهریور ۲۲, جمعه

مهدى (ع)

از حضرت مهدى (ع) نقل شده است:
به نام خداوند بخشاینده مهربان.
لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر کسى که
یک درهم حرام از مال ما بخورد.

همان، عن المهدی علیه السّلام:
بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم .
لعنة اللَّه و الملائکة و النّاس اجمعین على من اکل
من مالنا درهما حراما.
بحار ج53، ص 184 الاحتجاج 2ج، 300

-----------------------------------------------
آهای کسایی که اهل خمس هستید خوش به سعادتتون
و
وای به حال کسانی که اهل خمس نیستید
حق الله رو پرداخت نکردن
حق امام
حق سادات
.......

بهانه ای نداری برا پرداخت نکردنش

نگو خداوند ارحم الراحمین است خدارا بازیچه افکار احمقانه خود قرار نده

امام باقر (ع) عدم پرداخت خمس
«من اشتري شيئا من الخمس لم يعذره الله اشتري ما لا يحل له.»
«کسي که از پول خمس (نداده) که خدا عذر او را نپذيرفته
چيزي به خرد مثل اين است که او چيز حرام را خريده است.»
عبداللّه بن عطا گوید: به امام باقر علیه السلام عرضکردم : شیعیان شما در عراق بسیارند و بخدا مانند شما در خاندانت کسى نیست ، پس چرا خروج نمى کنى ؟ فرمود: اى عبداللّه بن عطا! تو گوشهایت را براى بیخردان مى گسترى (هر سخنى را از هر نادانى باور میکنى ) بخدا من صاحب شما نیستم ، گوید عرضکردم : پس صاحب ما کیست ؟ فرمود: بنگرید هر که ولادتش از مردم نهان گشت او صاحب شماست ، همانا کسى از ما خاندان نیست که انگشت نما شود و میان دهان مردم افتد (مشهور و معروف گردد)، جز اینکه مرگش یا از خون دل خوردن و یا از بینیش بخاک مالیده شدن باشد

ا
صول کافى جلد ۲ صفحه ۱۴۳ روایت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر